je pensais à un truc. y aurait pas moyen d'avoir genlib chargé au run-time par morceaux ? Parce que les 20 ko pour avoir les gris synchros et des bigs sprites, ça fait beaucoup

ut_plane:
utplane
Et sinon, sur les concepts que j'ai donnés, tu penses quoi ? Ca assurrerait la compatibilité binaire et source si je me trompe pas.— Global C Variable: unsigned long gl_timer
— Global ASM Variable: long: genlib::timer
It is the internal timer of genlib (a volatile unsigned long). You can read and write this variable. It is incremented each time the Genlib interruption (AI5) has
finished to display one screen. This timer is around 90 Hz. It is independent of the hardware of the calculators (or overclocked calculator). It is useful to
synchronize your code so that you have a constant frame rate in your program. It is also useful for benching a grayscale-graph routine. Why only
grayscale-graph routines? Because the interruption used the CPU to exchanged the screens, to emulating a gray screen. But on Hardware v2.00,
it is quite consuming...
To do a 30 Hz waiting, you could do:
while (gl_timer <= 2);
gl_timer = 0;
— Global C Variable: unsigned short gl_frame_timer
— Global ASM Variable: word: genlib::frame_timer
It is the 2nd internal timer of genlib. It is incremented each time Genlib interruption (AI5) has finished to display one complete DScreen. This timer is around
30 Hz and it is independent of the hardware of the calculators (or overclocked calculator). It is useful to synchronize your code so that you have a constant
frame rate in your program. It is better than gl_timer because you synchronize your code with the DScreen and not the Screen swapping.
To do a 30 Hz waiting, you could do:
while (!gl_frame_timer);
gl_frame_timer = 0;
Je croyais également que gl_timer était en rapport avec le fait qu'il y a une frame de retard entre ce qui est écrit et ce qui est affiché sur HW1.

long genlib::sprite_tile_adr [Global ASM Variable] word: genlib::sprite_scr_x [Global ASM Variable] word: genlib::sprite_scr_y [Global ASM Variable] sprite tile adr is the address of the SPRITE 16 array used by gl_put_sprite_16 functions. sprite scr x and sprite scr y are the coordinates X,Y of the virtual sprite-plane. It is used by all sprite functions except fast-sprite ones.
)Folco (./23) :
PpHd, toujours ausis concis, ça m'éclate à chaque fois![]()
Tu voulais quoi ? 
Folco (./24) :
bon, j'ai implanté la lecture du joypad proprement, mai j'aimerais savoir autre chose. Je suppose que pour lire une entrée au clavier (un nom ou autre chose), je vais pas me faire suer avec une analyse de Keyboard. Est-ce qu'il faut réactiver l'int 1 puis la redégager après, une fois qu'on a plus besoin que du joypad ? Ca me semble être la seule méthode propre, mais peut-être qu'il y a un truc que je n'ai pas vu.
- genlib::use_int1 ‘Input’ • A6 = Address of the function • D0-D7/A0-A5 : same as the called function. • Stack : same as the called function. ‘Output’ ‘Destroy’ Same as called function Same as called function [Function ASM] ‘Description’ Call a function and restore the auto-int 1 during this call. You can use in C this