vince (./3898) :clairement ^^
vu les comptes twitters correspondants, je dirais un vélotaffeur...
vince (./3898) :clairement ^^
vu les comptes twitters correspondants, je dirais un vélotaffeur...
Tesla's value dropped around £60billion after the launch of its self-driving Robotaxis fell flat.
In a much-hyped event, the electric vehicle car-maker's boss Elon Musk unveiled plans for the Cybercab to be in production before 2027.
He said the vehicle, which has been designed without a steering wheel or pedals, will cost less than £23,000.
Tesla has described its self-driving cars as a cross between Uber and Airbnb, with owners acting as landlords for their autonomous vehicles as they pick up and drop off fares.
But investors were unimpressed and shares fell as much as 10 per cent in early trading in New York, wiping some £60billion off Tesla's value.
In true Tesla-devotee fashion, though, Paul clarified that he still thinks "FSD works awesome!"Ah ben si c'est juste un cas pathologique, c'est pas grave alors.
"This is just an edge case," he argued, adding that he's "insanely grateful" to the automaker.
https://www.msn.com/en-gb/cars/news/german-drivers-could-be-banned-from-reversing-out-of-parking-spaces-under-green-proposal/ar-AA1tkmlW
German drivers could be banned from reversing out of parking spaces under plans by the Green party to reduce the rate of traffic accidents.
Alke Voß, the Greens’ mobility officer in the northern city of Kiel, is seeking to pass new local rules that would require forward-facing parking spaces in large car parks.
Under the proposal, drivers in Kiel would enter a parking space from the front and then continue forward once they are ready to leave, instead of reversing out of it.
Brunni (./3883) :Oui, et non. Il n'y a pas de DNN universel et une attaque sur un ne marchera (probablement) pas sur un autre, certaines attaques sont realisables IRL d'autre qu'au travers d'image statiques. C'est compliqué de leur faire produire exactement ce qu'on veux sans que ca ne soit visible par le conducteur, leur faire voir un mauvais truc, c'est simple cacher le panneau est suffisant, et bonus sa marche pour les humain aussi, mais faire voir un "interdît de tourner a droite" en un "il faut abdolument tourner a droite" ou faire voir un stop comme une limite de vitesse a 90, c'est largement plus complexe pour que ca marche avec tous les vehicules, voir impossible pour les vehicules qui reconnaissent les panneaux sans utiliser de reseau de neurone pour ca.
Est-ce que c'est vraiment exploitable en pratique ? Tu peux pas vraiment te synchroniser avec les véhicules...
Zerosquare (./3906) :Haha oui un "edge case" bien sur.Tesla on Full Self-Driving Mode Plows Through Deer Without Even Slowing DownFuturismA Tesla purportedly running Full Self-Driving mode fails to see a deer on the road and slams into the animal without slowing or stopping.In true Tesla-devotee fashion, though, Paul clarified that he still thinks "FSD works awesome!"Ah ben si c'est juste un cas pathologique, c'est pas grave alors.
"This is just an edge case," he argued, adding that he's "insanely grateful" to the automaker.
Sans Northvolt sur le paysage industriel européen, il n’y aura donc pas de projet de giga-usines à travers l’Europe, pour la fabrication de batteries. Malgré les milliards d’euros injectés (environ 14 milliards) dans le projet, c’est bien un échec que l’Europe doit aujourd’hui essuyer. Northvolt aura, avec le manque de demande dans la voiture électrique, cramé jusqu’à 100 millions d’euros par mois avant de tomber. Au mois de juin dernier, un autre constructeur automobile allemand s’était retiré du projet. Il s’agissait de BMW, qui avait signé un contrat pour 2 milliards d’euros de batteries, qui n’auraient pas pu être livrées à temps.
The furry Cybertruck leaving evidence is crazy ☠️ pic.twitter.com/ni3oZ1aAlR
— Jeremy Judkins (@jeremyjudkins_) December 14, 2024